Z okazji Dnia Kobiet – kwadrans na piękne ciało. Efekty po tygodniu!

Nikt nie powiedział, że prezentów paniom z okazji Dnia Kobiet nie może wręczać… no, właśnie: kobieta. Mam dla Was drobny upominek – trening błyskawiczny i dietę dla leniuchów. Efekty po tygodniu. Niedowiarków zapraszam do wypróbowania!

Ten plan treningowy i dieta zostały opracowane z myślą o osobach, które próbują zmierzyć się z decyzją o odchudzaniu, lecz boją się katorżniczych, długich ćwiczeń i restrykcyjnej diety. Kwadrans na piękne ciało to dobry początek. Jednak z tego schematu mogą korzystać również kobiety, które nie mają w najbliższych dniach czasu na treningi i przygotowywanie dietetycznych posiłków.

Dieta

Przez 7 dni nie jedz słodyczy i pij dziennie co najmniej 2 litry wody niegazowanej. Poza tym reszta posiłków – w miarę rozsądku, po prostu staraj się nie objadać.

Trening

Wykonuj piętnastominutowy trening raz dziennie przez tydzień.  Ćwiczenia są proste a opis całości znajduje się poniżej – rozpisałam go co do minuty.

1. Rozgrzewka (0-3 min.)

W ciągu tych trzech minut robisz znane z lekcji wf-u wymachy rękami, nogami, krążenia biodrami, kostkami, nadgarstkami, kolanami. W czasie, jaki Ci pozostanie, truchtaj lekko w miejscu, przygotowując ciało do wysiłku.

2. Ćwiczenia właściwe (4-13 min.)

Masz 10 minut na to, by wykonać 5 razy obwód. Co to jest obwód? Jest to runda składająca się z czterech prostych ćwiczeń poniżej. Wykonanie jednego obwodu (czyli ćwiczenia nr 1, 2, 3 i 4) zajęło mi 1:43, więc spokojnie powinnaś wyrobić się w 10 minut.

Ćwiczenie nr 1 – skip A, 30 sekund

Przez 30 sekund wykonuj skip A (bieg z unoszeniem kolan jak najwyżej).

Ćwiczenie nr 2 – spięcia boczne, 30 powtórzeń

Połóż się na plecach ze zgiętymi nogami w kolanach, jak do klasycznych brzuszków. Ramiona ułóż wzdłuż ciała. Oderwij górną część pleców od podłogi. Powinnaś poczuć, jak napinają się mięśnie Twojego brzucha. Następnie ruchem wahadłowym chwytaj naprzemiennie lewą kostkę nogi lewą ręką i prawą – prawą ;) Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą stronę, czyli łącznie 30.

Ćwiczenie nr 3 – pajacyki, 30 sekund

Przez 30 sekund wykonuj energicznie pajacyki. Psst, jeśli zapomniałaś z lekcji wf-u – gdy nogi są szeroko to ręce powinny być w górze.

Ćwiczenie nr 4 – odrywanie ramion w podporze, 30 powtórzeń

Ułóż się w podporze, czyli oprzyj ciało na prostych ramionach jak do pompki. Oderwij lewą rękę i dotknij nią prawej piersi. Następnie odłóż rękę i wykonaj ruch na drugą stronę. Łącznie, podobnie jak w przypadku spięć brzusznych, wykonaj 30 powtórzeń, czyli 15 razów na każdą stronę.

3. Rozciąganie (14-15 min.)

Dwie ostatnie minuty poświęć na to, by uspokoić oddech – wykonuj delikatne skłony, rozciągnij mięśnie brzucha, nóg i ramion.

Powodzenia! Dajcie znać o efektach!

Karolina

4 thoughts on “Z okazji Dnia Kobiet – kwadrans na piękne ciało. Efekty po tygodniu!

  1. Przez ostatnie dni przeprowadzka nie pozwalała mi na normalny tryb życia, ale jutro zaczynam, na koniec tygodnia na pewno podzielę się efektami :)
    Pozdrawiam :)

  2. Super :D! A co do przeprowadzki – co prawda się nie wyprowadzam, ale od tygodni walam się z pudłami z powodu remontu… Od tego na pewno też się chudnie :D :D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>